Używam setInterval(fname, 10000);, aby zadzwonić do funkcji co 10 sekund w JavaScript. Czy można przestać dzwonić do niektórych wydarzeń?

Chcę, aby użytkownik mógł zatrzymać powtarzające się odświeżanie danych.

1583
cnu 20 wrzesień 2008, 23:29

12 odpowiedzi

Najlepsza odpowiedź

setInterval() Zwraca identyfikator interwału, który możesz przejść do clearInterval():

var refreshIntervalId = setInterval(fname, 10000);

/* later */
clearInterval(refreshIntervalId);

Zobacz dokumenty dla setInterval() i {x1}}.

2294
its4zahoor 5 styczeń 2021, 00:24

Jeśli ustawisz wartość zwracania setInterval do zmiennej, możesz użyć clearInterval, aby go zatrzymać.

var myTimer = setInterval(...);
clearInterval(myTimer);
111
Hatchet 21 grudzień 2016, 23:44

Możesz ustawić nową zmienną i masz wzrokowo przez ++ (zlicz jedną) za każdym razem, gdy działa, a następnie użyj warunkowego oświadczenia, aby go zakończyć:

var intervalId = null;
var varCounter = 0;
var varName = function(){
     if(varCounter <= 10) {
          varCounter++;
          /* your code goes here */
     } else {
          clearInterval(intervalId);
     }
};

$(document).ready(function(){
     intervalId = setInterval(varName, 10000);
});

Mam nadzieję, że to pomoże i ma rację.

54
Blauharley 13 luty 2017, 17:16

Powyższe odpowiedzi wyjaśniły już, w jaki sposób SetInterval zwraca uchwyt i jak ten uchwyt jest używany do anulowania timera interwałowego.

Niektóre rozważania architektoniczne:

Nie używaj zmiennych "Mniej". Najbezpieczniejszym sposobem jest użycie atrybutu obiektu DOM. Najłatwiejszym miejscem byłoby "dokument". Jeśli odświeżający jest uruchamiany przez przycisk START / STOP, możesz użyć samego przycisku:

<a onclick="start(this);">Start</a>

<script>
function start(d){
    if (d.interval){
        clearInterval(d.interval);
        d.innerHTML='Start';
    } else {
        d.interval=setInterval(function(){
          //refresh here
        },10000);
        d.innerHTML='Stop';
    }
}
</script>

Ponieważ funkcja jest zdefiniowana wewnątrz przycisku Kliknij przycisk Handlera, nie musisz go ponownie definiować. Timer można wznowić, jeśli przycisk zostanie ponownie kliknięty.

14
Schien 24 lipiec 2014, 18:50

Już odpowiedział ... ale jeśli potrzebujesz funkcjonalnego, ponownego użytku zegara, który obsługuje również wiele zadań w różnych odstępach, można użyć mojego Tasktimer (dla węzła i przeglądarki).

// Timer with 1000ms (1 second) base interval resolution.
const timer = new TaskTimer(1000);

// Add task(s) based on tick intervals.
timer.add({
    id: 'job1',         // unique id of the task
    tickInterval: 5,    // run every 5 ticks (5 x interval = 5000 ms)
    totalRuns: 10,      // run 10 times only. (omit for unlimited times)
    callback(task) {
        // code to be executed on each run
        console.log(task.name + ' task has run ' + task.currentRuns + ' times.');
        // stop the timer anytime you like
        if (someCondition()) timer.stop();
        // or simply remove this task if you have others
        if (someCondition()) timer.remove(task.id);
    }
});

// Start the timer
timer.start();

W twoim przypadku, gdy użytkownicy klikają, aby zakłócanie odświeżania danych; Możesz także zadzwonić timer.pause(), a następnie timer.resume(), jeśli muszą ponownie włączyć.

Zobacz Więcej tutaj.

11
Onur Yıldırım 2 luty 2019, 00:03

Metoda Clearterval () może być używana do usuwania zestawu zegara z metodą SetInterval ().

SetInterval zawsze zwraca wartość identyfikacyjną. Ta wartość może być przekazywana w Clearterval (), aby zatrzymać timer. Oto przykład timera począwszy od 30 i zatrzymuje się, gdy staje się 0.

  let time = 30;
  const timeValue = setInterval((interval) => {
  time = this.time - 1;
  if (time <= 0) {
    clearInterval(timeValue);
  }
}, 1000);
7
Sksaif Uddin 31 maj 2019, 05:12

@cnu,

Możesz zatrzymać interwał, gdy spróbuj uruchomić kod przed spojrzeniem przeglądarki konsoli UR (F12) ... Spróbuj komentarz Clear (Trigger) jest ponownie spojrzeć na konsolę, a nie kosmetyfikator? : P.

Sprawdź przykład źródła:

var trigger = setInterval(function() { 
  if (document.getElementById('sandroalvares') != null) {
    document.write('<div id="sandroalvares" style="background: yellow; width:200px;">SandroAlvares</div>');
    clearInterval(trigger);
    console.log('Success');
  } else {
    console.log('Trigger!!');
  }
}, 1000);
<div id="sandroalvares" style="background: gold; width:200px;">Author</div>
6
KingRider 8 styczeń 2016, 17:30

Deklaruj zmienną do przypisania wartości zwracanej z SetInterval (...) i przekazać przypisaną zmienną do Clearterval ();

Na przykład

var timer, intervalInSec = 2;

timer = setInterval(func, intervalInSec*1000, 30 ); // third parameter is argument to called function 'func'

function func(param){
   console.log(param);
}

// w dowolnym miejscu dostęp do timer zadeklarowany powyżej Call ClearSterval

$('.htmlelement').click( function(){  // any event you want

       clearInterval(timer);// Stops or does the work
});
3
Yergalem 17 październik 2017, 20:15

W ten sposób używałem metody Clearterval (), aby zatrzymać timer po 10 sekundach.

function startCountDown() {
  var countdownNumberEl = document.getElementById('countdown-number');
  var countdown = 10;
  const interval = setInterval(() => {
    countdown = --countdown <= 0 ? 10 : countdown;
    countdownNumberEl.textContent = countdown;
    if (countdown == 1) {
      clearInterval(interval);
    }
  }, 1000)
}
<head>
  <body>
    <button id="countdown-number" onclick="startCountDown();">Show Time </button>
  </body>
</head>
3
Ishara Amarasekera 15 lipiec 2019, 14:12

Użyj instalacji, aby zatrzymać interwał po pewnym czasie.

var interVal = setInterval(function(){console.log("Running")  }, 1000);
 setTimeout(function (argument) {
    clearInterval(interVal);
 },10000);
1
Syed Shibli 21 październik 2019, 09:01

Dlaczego nie używać prostszego podejścia? Dodaj klasę!

Po prostu dodaj klasę, która mówi odstępowi nie robić nic. Na przykład: na hover.

var i = 0;
this.setInterval(function() {
  if(!$('#counter').hasClass('pauseInterval')) { //only run if it hasn't got this class 'pauseInterval'
    console.log('Counting...');
    $('#counter').html(i++); //just for explaining and showing
  } else {
    console.log('Stopped counting');
  }
}, 500);

/* In this example, I'm adding a class on mouseover and remove it again on mouseleave. You can of course do pretty much whatever you like */
$('#counter').hover(function() { //mouse enter
    $(this).addClass('pauseInterval');
  },function() { //mouse leave
    $(this).removeClass('pauseInterval');
  }
);

/* Other example */
$('#pauseInterval').click(function() {
  $('#counter').toggleClass('pauseInterval');
});
body {
  background-color: #eee;
  font-family: Calibri, Arial, sans-serif;
}
#counter {
  width: 50%;
  background: #ddd;
  border: 2px solid #009afd;
  border-radius: 5px;
  padding: 5px;
  text-align: center;
  transition: .3s;
  margin: 0 auto;
}
#counter.pauseInterval {
  border-color: red;  
}
<!-- you'll need jQuery for this. If you really want a vanilla version, ask -->
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.1.1/jquery.min.js"></script>


<p id="counter">&nbsp;</p>
<button id="pauseInterval">Pause</button></p>

Szukałem tego szybkiego i łatwego podejścia od wieków, więc publikuję kilka wersji, aby przedstawić jak najwięcej ludzi.

-2
Aart den Braber 27 kwiecień 2015, 18:04
var keepGoing = true;
setInterval(function () {
     if (keepGoing) {
        //DO YOUR STUFF HERE            
        console.log(i);
     }
     //YOU CAN CHANGE 'keepGoing' HERE
  }, 500);

Możesz także zatrzymać interwał, dodając słuchacza zdarzeń, aby powiedzieć przycisk z identyfikatorem "Stop-Interval":

$('buuton#stop-interval').click(function(){
   keepGoing = false;
});

HTML:

<button id="stop-interval">Stop Interval</button>

Uwaga: Interwał będzie nadal wykonywany, nic się nie wydarzy.

1
Nadav 7 październik 2018, 07:47