Próbuję stworzyć grę Blaster Space. Stworzyłem główną scenę, która zawiera sprite gracza i dołączony skrypt.

Mogę utworzyć instancję obiektu (kula) i pojawia się w głównej scenie, gdy prasuje pasek przestrzeni. Kiedy próbuję zadzwonić do metody start_at (), nie może znaleźć metody / funkcji. Nieistniejąca funkcja "Start_at ()" w bazie Node2D

extends Sprite

# Declare member variables here.
export var rot_speed = 2.6
export var thrust = 500
export var max_vel = 400
export var friction = 0.65
var bullet = preload("res://Scenes/Firing.tscn")

# Called when the node enters the scene tree for the first time.
func _ready():
    position = Vector2(get_viewport().size.x/2, get_viewport().size.y/2)


func _process(delta):
    rotation = self.rotation + deg2rad(90 * delta)
    ...

func shoot():
    var b = bullet.instance()
    #bullet_container.add_child(b)
    add_child(b)
    #b.set_position(position)
    #b.set_rotation(rot - PI/2)
    b.start_at(rotation, position)

Kod kula z wywoływaną funkcją w:

extends Area2D

# Declare member variables here. Examples:
var vel = Vector2()
export var speed = 1000

# Called when the node enters the scene tree for the first time.
func _ready():
    set_physics_process(true)


func _physics_process(delta):
    vel = vel * delta
    position = position + vel  * delta
    #position = position + vel * delta

# Called every frame. 'delta' is the elapsed time since the previous frame.
#func _process(delta):
#   pass

func start_at(dir, pos):
    self.rotation = dir
    self.posiiton = pos
    vel = Vector2(speed, 0).rotated(dir)

Bądź delikatny, to moja pierwsza próba z Godotem.

0
TheTonyPo 15 styczeń 2020, 23:40

1 odpowiedź

Najlepsza odpowiedź

Komunikat o błędzie mówi nam, że instancja, którą dzwonisz do start_at (), nie jest kulą. Instancja jest również typu node2d i nie obszaru2d. Czy scena `Res: //sscenes/firing.tscn 'prawidłowa scena? Może skrypt pojemnika nie jest na korzeniu tej sceny?

0
hola 18 styczeń 2020, 08:30