Ostrzeżenie kompilatora(1): Niekompletna implementacja

Porównałem moje pliki .h i .m, aby zobaczyć jakiekolwiek niespójności lub błędy ortograficzne między tym, co zadeklarowano i zaimplementowałem, i nie mogę ich znaleźć.

Ostrzeżenie kompilatora (2): niezgodna konwersja liczby całkowitej na wskaźnik wysyłająca „NSInteger*” (aka „int*”) z wyrażeniem typu „int”.

Przez 25 minut bawiłem się gwiazdkami w różnych kombinacjach, a kompilator nadal jest niezadowolony.

#import "Game.h"
#import "stdlib.h"

const int MAXRAND = 15;
const int MAXCOL = 7;
const int MAXROW = 9;

NSInteger gameState[MAXROW][MAXCOL];
NSInteger answerBoard[MAXROW][MAXCOL];

@implementation Game//compiler warning 1


-(void)init:(NSInteger*) rows: (NSInteger*) columns: (NSInteger*) operators:(NSInteger*) operands{
    NSLog(@"init sent");
    numRows = *rows;
    numColumns = *columns;
    numOperators = *operators;
    numOperands = *operands;
    //seed random number generator

    //generate rand nums for operands
    int operandList[numOperands];
    for (int i = 0; i < numOperands; i++) {
        srandom(time(NULL));
        operandList[i] = (random()%MAXRAND);
    }
    //generate state and answer board
    BOOL gameState[numRows][numColumns];
    NSInteger answerBoard[numRows][numColumns];    
    for (int i = 0; i < numRows; i++) {
        for (int j = 0; j < numColumns; j++) {
            gameState[i][j] = NO;
            answerBoard[i][j] = (operandList[random()%numOperands])+
            (operandList[random()%numOperands])-
            (operandList[random()%numOperands]);
        }

    }
}

-(void)updateGame:(NSInteger*)enteredNum{
    NSLog(@"updateGame sent");
    for (int i = numColumns; i > 0; i--) {
        for (int j = numRows; j > 0; j--) {
            if (gameState[i][j] == NO){
                if (*enteredNum == answerBoard[i][j]){
                    gameState[i][j] = YES;
                }
            }

        }
    }
}


@end//Game

#import <Foundation/Foundation.h>

@interface Game : NSObject
{
    NSInteger numRows, numColumns, numOperators, numOperands;
}

-(void)init:(NSInteger*) rows: (NSInteger*) columns: (NSInteger*) operators:(NSInteger*) operands;
-(void)updateGame:(NSInteger*) enteredNum;

@end

Gdzie instancja mojej klasy jest zadeklarowana i zainicjowana:

 NSInteger *rows = 7, *columns = 6, *operators = 2, *operands = 6;//compiler warning 2
 Game *game = [Game new];
 [game init:rows :columns :operators :operands];
0
Sean Dev 19 luty 2012, 20:13

2 odpowiedzi

Najlepsza odpowiedź
NSInteger *rows = 7, *columns = 6, *operators = 2, *operands = 6;

rows,columns, operators, operands są typu NSInteger *. Musisz przydzielić pamięć, a następnie umieścić 7,6,2,6 we wskazanych lokalizacjach pamięci. W kategoriach C,

int *ptr = 7; // Wrong. Because, ptr is pointing no where to keep 7 in that location.
0
Mahesh 19 luty 2012, 20:22

Próbowałeś?

NSInteger rows = 7, columns = 6, operators = 2, operands = 6;

I co jest?

[Game new];

Kompilator prawdopodobnie oczekuje, że zaimplementujesz funkcję o nazwie nowy.

EDYCJA: Spróbuj usunąć wszystkie „*” z NSInteger.

0
Jim Rhodes 19 luty 2012, 20:40